Buikpijn - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Buikpijn - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Buikpijn

Door: Dorothee

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

01 April 2013 | Nicaragua, Granada

Allereerst, wat heb ik nu een fantastische familie, ze zijn te lief voor woorden. Ze halen muizen en walgelijke kevers (4cm lang, 2cm breed, 2 cm hoog en 5cm lange tentakels. En nee, ik overdrijf niet) uit mijn slaapkamer. Ze komen bij me zitten en voelen aan mijn wangen of het goed gaat als ik een hypo heb en ze smeren mijn muggenbulten in met een plaatselijk wondermiddel.
Maar hoe dan ook, net als alle reizigers overkwam het mij zaterdag ook: halverwege het beklimmen van een vulkaan kreeg ik buikpijn, wat resulteerde in thee drinken in een restaurant, terwijl de anderen naar de top liepen en een prachtig uitzicht over de stad hadden terwijl de apen boven hun hoofd slingerden.
Een ander soort buikpijn krijg ik als een Nica met donkerbruine ogen en glanzende haren mij de salsa probeert te leren in een plaatselijke bar. Helemaal als het een exemplaar is dat niet opdringerig en eng is.
Over eng gesproken, de optochten die ze hier met Pasen houden, die zijn pas eng. Een Jezus met holle ogen en een ingevallen gezicht staart je aan vanaf een platform dat door zo'n 10 mannen hoog in de lucht gedragen wordt. Daaromheen loopt een hele stoet gelovige, trieste mensen, met daarachter een orkest dat ontzettend lugubere muziek speelt.
Pasen is sowieso een hele happening. De week voor Pasen is iedereen vrij, dat noemen ze semana Santa. Op donderdag en vrijdag mag er niet gewerkt worden, wat in veel gezinnen inhoudt dat er zelfs geen maaltijd gekookt mag worden. Op zaterdagavond zijn er kerkdiensten. Ik had het eervolle genoegen om de korte mis (slechts 3 uur lang) bij te mogen wonen. Wat een poespas, als ik zo eerlijk mag zijn. Mensen nemen kaarsen van huis mee die aangestoken, uitgeblazen en weer opnieuw aangestoken worden. Vervolgens houden ze van huis meegenomen flessen water in de lucht. Je gaat zo vaak staan en zitten dat ik alle ijsjes alweer verbrand heb, de muziek zou in een plaatselijke discotheek niet misstaan en de mensen zingen nog harder mee dan wij jaren geleden bij de Jonas Brothers hebben gedaan.
En hoe is Pasen in Nederland verlopen? Nog steeds sneeuw?

  • 02 April 2013 - 08:12

    Anne Marieke:

    Haaahahaha lekkerding ben je ook. Heel fijn om te lezen dat het weer beter gaat! Enne, graag een foto van je zuid amerikaanse god aub!
    Kusje!

  • 03 April 2013 - 22:11

    Desiree Drachten:

    Ha Door, wat fijn dat je het nu een stuk beter naar je zin hebt in dit nieuwe gezin
    ! Heb genoten van je mooie verhaal! liefs uit koud Holland - en inderdaad: een witte paasmorgen...-

  • 04 April 2013 - 10:09

    Esmeralda:

    Hey Door, ik merk het al, t gaat weer helemaal goed komen daar!
    Liefs, Esmeralda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 10757

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: