Twee werelden - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Twee werelden - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Twee werelden

Door: Dorothee

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

25 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Van een derdewereldland naar een wereldstad, dat is de stap die ik mezelf afgelopen zaterdag heb aangedaan. En de cultuurschok was enorm, ongelooflijk groot. Het begon al met het uitzicht vanuit het vliegtuig toen ik na mijn vier uur vertraagde vlucht dan eindelijk The Big Apple zag verschijnen. Een kippenvelmoment, miljarden twinkelende lichtjes vanuit de immens hoge wolkenkrabbers. Het leek wel de surprise die ik mijn vader cadeau had gedaan, alleen waren dit geen met papier beplakte doosjes op een kartonnetje, dit was levensecht!

Het moment dat ik mijn papa weer zag na negen weken was een onwerkelijke waas van tranen. Voor ik het wist, zaten we in een gele taxi (ze rijden er echt!) van het vliegveld naar het hotel. In de kamer werd ik opnieuw overweldigd door westerse luxe: een warme douche, mandarijntjes, een flatscreen-tv, een airco en last but absolutely not least, een pak hagelslag op mijn nachtkastje!

De afgelopen week hebben we in afwisselend warm of regenachtig New York de toerist uitgehangen. Alle highlights die je hier gezien moet hebben, kunnen we inmiddels van ons lijstje afstrepen. De hoogtepunten waren voor mij: Upper West Side, het vrijheidsbeeld dat in mijn ogen één grote bron van optimisme is, een Serena-Vanderwoodsen-komt-terug-in-NY-moment op Grand Central Station, het oprecht mooie en met hardlopers en hondenuitlaters gevulde Central Park en de voorstelling van het American Ballet Theatre tussen de dure met Chanel No.5 geparfumeerde Diordametjes in het Metropolitan Opera House.

Morgen is alweer mijn laatste dag om een I love New York shirt te kopen. Ook al ben ik nu compleet uitgeput en vind ik het ook niet erg om zondag weer in het simpele Zwolle te zijn, één ding weet ik zeker: See you soon New York City, I will return!

  • 25 Mei 2013 - 12:07

    Flore:

    Wat een enorme overgang zeg! En wat een tranen, weer met je vader. Ik kan het me helemaal voorstellen. Wat moet dat spannend geweest zijn. Haha ik zie het het echt voor me, hoe jullie iedere dag mega veel bekijken in NY. Ik ben jaloers! Ik zit hier een super saai en vooral moeilijk onderzoeksplan te schrijven. Geniet van je laatste uurtjes en de aankomst in Nederland lieverd! Dikke knuffel

  • 27 Mei 2013 - 05:15

    Danielle Joling:

    Hee Dorothee!

    Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt! Blij dat je weer thuis bent inmiddels?
    Ik heb je blogjes net even zitten lezen, grappig hoe ik sommige dingen heel anders ervaar en met andere dingen precies weet wat je bedoelt. Morgen begint voor mij deel 2 van de reis: op naar m'n weeshuis.

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1223
Totaal aantal bezoekers 10759

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: