Heimwee en veranderingen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Heimwee en veranderingen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Heimwee en veranderingen

Door: Dorothee

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

26 Maart 2013 | Nicaragua, Granada

Ja, inderdaad, ik heb enorm heimwee. Ik mis mijn ouders, broer, vrienden, mijn kamertje, brood met hagelslag, films kijken met een dekentje op de bank, m&m's, aardappelen, groente en vlees, series kijken op mijn laptop, alles wat vertrouwd en makkelijk is.

Anderzijds, hier geniet ik dan wel van temperaturen van 38 graden, een al lichtelijk gebruinde huid en zalige ijsjes. Daarnaast heb ik een nieuwe leraar, waardoor mijn Spaans met sprongen vooruit gaat. En hoe tof is dat, dat ik straks gewoon een woordje Spaans spreek? Naast een nieuwe leraar, trek ik vandaag ook in bij een ander gastgezin. Ik hoop dat ik hier wel de klik voel die ik bij het vorige gezin niet heb ervaren. Ik kreeg mijn natje en droogje, maar dat was het dan ook. Ik hoop dat dit gezin meer een familie voor me zal zijn.

Soms denk ik dat ik het liefst het eerste beste vliegtuig naar Amsterdam pak, maar ik denk dat deze veranderingen me goed zullen doen. De tijd zal het leren.

  • 26 Maart 2013 - 19:13

    Marith Vonder:

    Hey Dorothee! Herken je enorm in het eerste stukje. Had er de eerste weken ook heel erg veel last van. Maar ik ben ervan overtuigd, ook al zitten we allebei in een totaal andere situatie, het komt goed en het gaat vanzelf over zodra je meer gewend bent en je eigen plekje hebt! Dus ik hoop dat je die snel zult vinden. En ik denk dat we dr al met al heel veel van kunnen leren, hou vol! Liefs vanuit Curaçao.

  • 26 Maart 2013 - 19:13

    Jaina:

    Ahw lieverd, ik hoop enorm dat er wel een klik is met het gezin waar je nu bent! Ik denk aan je door, en ik geniet er in ieder geval wel enorm van om je verslagen te lezen... Heel veel liefs en knuffels

  • 26 Maart 2013 - 19:40

    Nicolette:

    Oven een week of zo. Na je gewenning... Wil je niet meer terug. Je moet gewoon even je draai vinden. Ik wens je toch heel veel plezier! X

  • 26 Maart 2013 - 20:10

    Mama Esmeralda:

    Lieve Door, wat ben je toch moedig en dapper. Ik vind het super knap dat je je er zo door heen slaat. Je kunt het, het komt goed, dat geloof ik stellig - jou kennende. Ik hoop dat het je bij je nieuwe familie goed gaat bevallen en dat je een leuke en vooral goede en fijne, leerzame tijd tegemoet gaat. Lieve groet, namens papa, je mamsie.

  • 28 Maart 2013 - 13:18

    Jolanda:

    Ha, dappere Do. Het komt vast allemaal goed. Moet ik al beginnenEn ... je bent alweer een ervaring rijker. Moet ik al met een cursus spaans beginnen om straks nog met je te kunnen praten?
    Veel succes en plezier in het nieuwe gezin. Heb je daar ook broer[s] en zus[sen]? Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 10758

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: