El paraíso - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu El paraíso - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

El paraíso

Door: Dorothee

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

08 April 2013 | Nicaragua, Granada

Als je Harry Potter gelezen/gezien hebt, zal je je ongetwijfeld de collectebus herinneren. Ik hoef echter geen tovenaar op Zweinstein te zijn om zo'n bumpy ride mee te maken. In Nicaragua noemen ze dit de chickenbus. De chauffeurs besturen de gepensioneerde Amerikaanse schoolbussen als gekken. Ze toeteren alsof hun leven er van afhangt, de deur blijft constant geopend, mensen stappen in en uit terwijl de bus nog rijdt en er zit permanent iemand bovenop om backpacks, fietsen en bedden op de bus te smijten.
Gelukkig is Jezus hier, zelfs in de bus, altijd dichtbij. Je weet maar nooit hoe de drie verschillende tekeningen van zijn gezicht bijdragen aan de veiligheid van de rit. Señor bendige este bus y sus pasajeros, de heer zegent deze bus en zijn passagiers, dat is altijd een geruststellende gedachte toch?
Deze bus heeft mij en Isabel, een Duits meisje met wie ik al een tijdje optrek, afgelopen zaterdag naar Masaya vervoerd. Dit is een stad met een grote markt die je het gevoel geeft alsof je in een enorme wereldwinkel bent beland. Maar, niet dat ik iedereen jaloers wil maken hoor, het wordt nog beter: een andere overvolle bus, waarin ik nog minder ruimte had dan een sardientje in een blikje, heeft ons zaterdagavond naar het paradijs op aarde gebracht. Bij Laguna de Apoyo bestaat het leven uit zwemmen, chillen, kajakken, zonnen en heerlijk eten (ik heb niks tegen het eten van gallo pinto elke avond, maar aardappelen in plaats van rijst met bonen was toch wel een erg welkome afwisseling.) Helaas ben ik ondanks factor 50+ sunblock kinderzonnenbrand toch nog verbrand, maar voor de rest was het pure perfectie.
Vandaag begint het 'gewone leven' weer, mijn laatste week Spaanse les. Disfruta en Holanda y hasta pronto!

  • 08 April 2013 - 18:14

    Esmeralda:

    Ha Door, wat weer een leuk bericht van je vrije weekendje. Heerlijk zeg, al dat gerelax....!
    Geniet er maar weer van! Groetjes Esmeralda

  • 09 April 2013 - 21:11

    Jaina:

    Hey Doortje, wat schrijf je een ontzettend leuke berichtjes! Ben heel blij voor je dat na het eerste iets minder blije berichtje ik nu deze dingen lees, het klinkt geweldig! Geniet ervan meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 10756

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: