Muy calor - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Muy calor - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Muy calor

Door: Dorothee

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

19 Maart 2013 | Nicaragua, Granada

Ja hoor, ik ben er! En dat is even wennen zeg. Het is hier bloedheet en het huis is hier zo anders dat ik me bijna schaam voor de luxe waaraan ik gewend ben. Maar mama Rosa is heel lief, ik begrijp alleen geen woord van wat ze zegt. Gisteravond heb ik wel een heel leuk gesprek gehad met mijn grote zus Mar.

Ik wacht nu op mijn tweede taalles, die had vijf minuten geleden moeten beginnen, maar ze zijn hier niet zo van de stiptheid, heerlijk! En ook aan het ontbijt hier kan ik wennen, verse banaan, papaja en watermeloen. Maar ik ga mijn schriftje er zo maar eens bij pakken om mezelf weer vijf uur lang in het Spaans onder te dopen. Binnenkort komen foto's!

  • 19 Maart 2013 - 15:36

    Liselot :

    Nu ben ik toch wel benieuwd of je nieuwe broer in de smaak valt! En wat klinkt dat heerlijk lekker 10 weken in het verre buitenland! Niet vergeten te genieten he! En verliefd worden mag niet (; alhoewel.... Als je er nou ook een voor mij meeneemt naar Nederland (;
    Succes met Spaans leren, leuk taaltje alleen wel vermoeiend als je het de gehele dag moet spreken/aanhoren! Heel veel liefs, Liselot <3

  • 19 Maart 2013 - 15:36

    Mama Esmeralda:

    Ha, ik ben de eerste!! Tjonge, wat een goede berichten, zeg. Fijn dat je zo'n lekker ontbijtje hebt gehad, lijkt mij ook wel wat! Wat is het warme eten? Lukt het je ook al een beetje om aan de temperatuur te wennen? Het gaat hier van de week weer vriezen!! En heb je al een fles cola of een sim-kaart bemachtigd?
    Hoe heet je lerares eigenlijk? Veel succes vandaag op school!
    Dit is trouwens een goede tijd om even wat wetenswaardigheden wederzijds uit te wisselen.
    Lieve groet en xxx, Esmeralda

  • 19 Maart 2013 - 19:21

    Papa:


    Blij van je te horen. Acclimatiseer je al wat? Ik vind het erg fijn dat je ons wat op de hoogte houdt.

    Heel veel liefs,

    Papa

  • 19 Maart 2013 - 22:33

    Flore:

    Schat, fijn van je te horen! En heerlijk dat alles over t algemeen goed gaat. Hier in Nederland is nog niet veel veranderd. Tja, de inauguratie van de Paus houdt ons wel bezig. Maar daar bij jou speelt dat vast veel meer. Heb je daar iets van meegekregen? Oh en het is nog steeds verschrikkelijk koud hier. Kortom je mist niets! Geniet ervan en veel succes. Ik kijk al uit naar je volgende bericht. Dikke knuffel

  • 20 Maart 2013 - 19:51

    Jaina:

    Klinkt geweldig lieverd, moet niet veel moeite kosten om aan dat ontbijt te wennen nee haha! Hoe was de overstap uiteindelijk gegaan? Vast wel goed he. ;) Er was hier vandaag best veel sneeuw, trust me, je mist niks! Geniet er vooral heeeel erg van en ik kan niet wachten op de foto's! Liefs en een dikke knuffel, Jaina

  • 21 Maart 2013 - 19:20

    Jolanda:

    Wat leuk om op deze manier van je wederwaardigheden op de hoogte te blijven. Hoe is Het? Al een beetje gewend? je spaans gaat vast met sprongen vooruit. Kun je ook met je "mama" gaan teuten.
    Met Esmeralda ga ik zaterdag aan de wandel. Ik zal het dagelijkse [?] verslag blijven volgen.
    Geniet vooral.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 10755

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: