Het Grote Aftellen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Het Grote Aftellen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Het Grote Aftellen

Door: Dorothee

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

08 Maart 2013 | Nederland, Zwolle

Het Grote Aftellen is begonnen. Het is geen kwestie meer van maanden of weken, volgende week zondag 17 maart zal ik om 11.35 uur de Nederlandse bodem verlaten om voor de komende 10 weken naar het buitenland te vertrekken. Eerst ga ik 9 weken naar Nicaragua, waarvan ik vier weken Spaans ga leren, vervolgens vier weken vrijwilligerswerk ga doen, daarna één week rondreizen en als laatste vlieg ik door naar New York City om daar een week de toerist uit te hangen.

De Lonely Planet gids is mijn bijbel, de LOI heeft me een kleine basis Spaans geleerd, La Place, Studentenwerk, oppasgezinnen, mijn ouders en jullie hebben de voorbereidende inkopen en de reis betaald, in andere woorden: ik ben helemaal klaar voor vertrek! De eerste vier weken verblijf ik in een gastgezin, mijn gastmoeder is huisvrouw, mijn gastvader is politieofficier in de hoofdstad Managua en werkt daar in de gevangenis. Mijn droom komt uit, want ik heb straks eindelijk een jonger zusje van 18 en een oudere zus van 25. En wat jullie me ook vertellen over niet verliefd worden, als klap op de vuurpijl heb ik tijdelijk een broer van 19. In mijn fantasie hebben ze allemaal een licht getinte huid, diepbruine ogen en zwarte glanzende haren. Zie daar maar eens niet verliefd op te worden. Mijn fantasie vertelt me ook dat ik straks in een idyllisch huisje woon, mijn boodschappen doe op een markt die naar gefrituurde banaan ruikt en dat ik constant de warme zonnestralen op mijn bij voorbaat verbrande huid ga voelen.

Binnenkort zal ik gaan uitvinden of mijn fantasie werkelijkheid is en daar heb ik heel veel zin in!

  • 08 Maart 2013 - 15:29

    Esmeralda:

    Ik mis je nu al ... ;(

  • 08 Maart 2013 - 15:49

    Rogier:

    Ik word er bijna jaloers van :)

  • 08 Maart 2013 - 16:11

    Flore:

    Ah lieverd, ik dacht er vandaag nog aan: "zou ze inmiddels weten waar ze precies terecht komt?" Klinkt hartstikke leuk. Geniet nog even van het verschrikkelijke Nederland. Nederland met regen en individualisme. Zien we elkaar nog eventjes volgende week?

  • 11 Maart 2013 - 17:59

    Mary:

    Hoi Dorothee, een hele goede, leerzame tijd gewenst met veel nieuwe ontmoetingen en heel veel plezier, een hartelijke groet , Mary Doornweerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 10759

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: