Kriebels - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Kriebels - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Kriebels

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

02 April 2015 | Nederland, Zwolle

17 maart 2013 stapte ik met niks anders dan een backpack met wat noodzakelijke benodigdheden op het vliegtuig naar Nicaragua. Wat ik mee terug heb genomen is een backpack met de niet gesneuvelde spullen en honderdduizenden ervaringen en belevenissen. En ik heb er ontzettend veel meegemaakt en geleerd. Ik snap nu wat er bedoeld wordt met 'je gaat jezelf tegenkomen op reis', ik weet dat je na heel veel weken tropische zon nog steeds goed kunt verbranden en ik weet dat je steevast te weinig opschrijft in je reisdagboek.

En nu, twee jaar later, beginnen de kriebels opnieuw. Na een lastige, veelbewogen tijd heb ik weer de kans gekregen om mijn backpack met zo min mogelijk gewicht te vullen en naar een tropisch oord aan de andere kant van de wereld te trekken. Twee en een halve maand zal ik op ontdekkingstocht gaan in Thailand, Laos en Vietnam. En het kriebelt. Kriebels van zin, nieuwsgierigheid en reislust, maar ook kriebels van zenuwen, angst en spanning. Op 11 april zullen de kriebels nog wel tien keer zo erg zijn. Om half 2 's middags verlaat ik de Nederlandse bodem, met niks anders dan een backpack met de noodzakelijke benodigdheden op weg naar het onbekende.

  • 06 April 2015 - 11:01

    Guus:

    Beste Dorothee, Heel veel plezier en geluk geef ik je mee als wens voor jouw tocht door Zuidoost-Azië.
    Mocht je nog een adresje in Laos nodig hebben: een neef van Carla's kant woont er met zijn vrouw en dochtertje (van 25 april tot eind mei overigens in Nederland). Het allerbeste, Guusm.

  • 07 April 2015 - 21:02

    Mary:

    Lieve Dorothee,
    De datum van vertrek komt nu wel heel dicht bij!
    een hele goede ontdekkingstocht met veel mooie ontmoetingen en belevenissen gewenst. Ik ben benieuwd naar je komende reisverslagen.
    Een goede reis,
    Mary


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorothee

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 10740

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 23 Juni 2015

Zuid-Oost Azië

17 Maart 2013 - 26 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: