Oh my Buddha - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu Oh my Buddha - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dorothee Hafkenscheid - WaarBenJij.nu

Oh my Buddha

Blijf op de hoogte en volg Dorothee

21 Mei 2015 | Laos, Vientiane

Na een week met de olifanten, vertrokken we richting Koh Tao, wat neerkwam op 2 nachten reizen in nachtbussen, trucks en op de boot. Koh Tao in een paar woorden: duiken, scooters, toeristen, fantastische zonsondergangen, hagelwitte stranden en zwembaden. Het leven daar bestond vooral uit bijkomen van de eerste twee weken, zwemmen en lekker eten. Daarnaast heb ik een aantal yoga lessen gedaan, wat ik echt fantastisch vond!

Na ongeveer anderhalve week ging ik samen met een paar andere mensen terug naar Bangkok. Daar heb ik samen met Ellen een hele leuke fiets tour gedaan en het paleis van de koning gezien. De volgende dag begon ik aan deel 2 van de reis: een hop on hop off bus van Stray Asia. We vertrokken vanuit Bangkok naar Chiang Mai, hier heb ik de flight of the gibbon gedaan. Dit hield in dat we tientallen meters boven de grond door de jungle "vlogen", het was echt zo geweldig! Na twee nachten in Chiang Mai gingen we de grens over naar Laos. Na een nacht aan de grens, hadden we een 7 uur lange boottocht over de Mekong. Daarna werden we heel hartelijk ontvangen in een homestay, die echt geweldig was. We hebben gevoetbald met de kinderen, we hebben een ceremonie bijgewoond en we hebben een nacht het leven in een klein dorpje aan de Mekong rivier mee mogen maken.

Na nog een dag varen waren we in Luang Prabang, en oh my Buddha, wat is dit een fijne stad. We hebben een trekking gedaan, in een waterval gezwommen en een voetbalwedstrijd gewonnen van de locals, yoga gedaan, van Joma bakery genoten, over de avondmarkt geslenterd en de monniken gezien bij zonsopgang. Ik ben nu in Vientiane en ga vanavond terug naar Thailand om zondag naar Vietnam te vliegen. Ik ben ook heel benieuwd naar de verhalen vanuit Nederland! Namasté

• 21 Mei 2015 - 16:39

Esmeralda:

Ha lieve Dorothee, het klinkt allemaal echt super! En volgens mij proef ik zo hier en daar een snufje zen ... Yoga, buddha, namasté? Geniet er maar lekker van! En zo te lezen gaat je dat goed af...! X